تاریخ شمسی: 1397/09/27

عضویت در خبرنامه پارک

 
لینکداین پارک مازندران
تلگرام پارک مازندران
گوگل پلاس پارک مازندران
تویتر پارک مازندران
فیسبوک پارک مازندران
صفحه اصلی » اخبار
کارگاه آموزشی بازاریابی محتوایی برگزار شد
» تاریخ انتشار: 9:0:40 1396/11/25
کارگاه آموزشی بازاریابی محتوایی توسط مرکز توانمندسازی‌ و تسهیل‌گری کسب‌ و کارهای نوپای فاوا استان با همکاری پارک علم‌ و فناوری مازندران در محل دانشگاه علم‎ و فناوری مازندران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم‌ و فناوری مازندران،  در این کارگاه «احمد عباسپور» مدرس بازاریابی و مدیریت کسب ‌و کار درباره «بازاریابی محتوایی» به عنوان فرآیندی از جنس بازاریابی یا کسب ‌و کار که با استفاده از تولید محتوای با ارزش برای مشتری سعی در جذب علاقه‌مندی، افزایش شناخت و ترغیب برای خرید آنان دارد، صحبت کرد.
وی گفت در دوره کنونی مشتری با محصولات متنوعی در بازار خرید روبرو است که تولیدکنندگان هر کدام از آنان به شیوه‌ای متفاوت سعی در معرفی، تبلیغ‌ و جذب مخاطب با هدف افزایش فروش دارند. مسلما هر محصولی که بتواند نیاز مشتری را برطرف کند و همراه با ایجاد علاقه‌مندی در او، سبب افزایش انگیزه برای خرید و به تناسب آن تکرار دوباره عمل خرید و معرفی به سایر افراد شود، بازار را در دست می‌گیرد.
عباسپور بیان داشت باید بدانیم که به فرآیند پیش از فروش، بازاریابی می‌‌گویند، این رشته بسیار گران است و محیط اجتماعی، اقتصادی‌ و جمعیت شناختی، سیاسی و قانونی، محیط فن‌آوری‌ و فیزیکی در میزان فروش محصول بازاریابی شده تاثیرگذار هستند.
عوامل تاثیرگذار در بازاریابی
مدرس کارگاه آموزشی بازاریابی محتوایی در کسب‌وکارهای نوپا  اظهار داشت در بازاریابی یک محصول میزان تقاضای آن در جامعه، جایگاه آن در محیط مورد نظر، مزیت رقابتی نسبت به سایر محصولات اهمیت دارد و در واقع بازاریابی به ما می‌گوید که ۴عامل ؛محصول، قیمت، رشد فروش و کانال توزیع در دست ماست و باید این موارد را در کنار هم قرار داد تا فروش مناسب داشته باشیم.
عباسپور در ادامه افزود، از طرفی بازاریابی محتوایی یعنی «تولید محتوا براساس جذب مخاطب» که از نظر مرکز ثقل«مکان عرضه»، انواع محتوا، اهداف و مرحله تکامل با بازاریابی از طریق شبکه اجتماعی متفاوت است.
عوامل با اهمیت در بازاریابی محتوایی
عباسپور با اشاره به عوامل با اهمیت در بازاریابی محتوایی  گفت، در بازاریابی محتوایی باید به قانع کننده‌ بودن پیام مورد نظر که درباره محصول به مشتری می‌دهیم و همین‌طور افزایش آگاهی بخشی، درگیری مخاطب با پیام و ایجاد رفتار سودآور در مشتری توجه کرد.
در کنار آن، احساس مخاطب هنگام خواندن پیام، میزان تاثیرگذاری آن، عملکرد مشتری پس از شنیدن پیام و درخواست او برای دانستن بیشتر درباره پیام دارای اهمیت است.
پیام در بازاریابی محتوایی از طریق رسانه‌های مختلف قابل انتقال است، البته باید به نوع رسانه، روش استفاده و شیوه بهره‌برداری بیشتر از فضای آن توجه کرد.
دلیل شرکت‌ها برای استفاده از بازاریابی محتوایی
وی بیان داشت بازاریابی محتوایی درباره مالکیت رسانه است و به دلیل کاهش توانایی رسانه‌های سنتی در جذب مخاطب، افزایش فضای رقابتی در جامعه، تکنولوژی و استفاده ارزان‌تر، تغییر نگرش خریداران نسبت به رسانه‌های سنتی، بیشتر شرکت‌ها به سمت بازاریابی محتوایی می‌روند.
عباسپور در پایان اظهار داشت، در حال حاضر درآمد بیشتر شرکت‌های بازاریابی محتوایی در کشورهای پیشرفته از درآمد شرکت‌های نفتی هم بیشتر است، اما این موضوع در ایران هنوز در حال رشد است؛ مسلما افرادی که بتوانند در ایران زودتر از دیگران وارد فضای بازاریابی محتوایی شوند، در این حوزه موفقیت بیشتری به دست می‌آورند و به نوعی برند می‌شوند.

» تصاویر بیشتر :